THE ASSESSMENT OF EMERGENT BILINGUALS - Supporting English Language Learners
• Author: Kate Mahoney (State University of New York at Fredonia)
• Formato: 24.5 x 17.4cm
• Número de páginas: 216
• ISBN: 978-85-64311-59-6
Este livro didático é uma apresentação completa sobre a avaliação de aprendizes da Língua Inglesa ou bilingues emergentes na educação básica. A autora apresenta uma estrutura para a tomada de decisões conhecida como PUMI (purpose/motivo, uso, método, instrumento) que professores podem usar para informar suas decisões sobre a avaliação de crianças bilíngues. O livro é um recurso inestimável para professores.
Assunto: exames e avaliação, bilinguismo e multilinguismo, educação multicultural, o ensino de grupos específicos e pessoas com necessidades educacionais especiais.
Tema: educação: exames e avaliação, o ensino de alunos com necessidades educacionais diferenciadas, bilinguismo e multilinguismo, estratégias e políticas educacionais
Description:
This textbook is a thorough introduction to the assessment of English Language Learners or Emergent Bilinguals in K-12 schools. The author presents a decision-making framework called PUMI (Purpose, Use, Method, Instrument) that teachers can use to inform assessment decisions for bilingual children. The book is an invaluable resource for teachers.
REF 26
Categoria Biblioteca Internacional Telos - BIT
PREÇO
R$92,00
ADICIONAR AO CARRINHO
Table of Contents
- Introduction
- Chapter 1: A Decision Making Process called PUMI
- Chapter 2: History: How Did We Get Here?
- Chapter 3: Validity
- Chapter 4: Methods
- Chapter 5: Content & Language
- Chapter 6: Psychometrics
- Chapter 7: Accommodations
- Chapter 8: Special Education
- Chapter 9: Accountability
- Advice for Instructors about Activities
- Glossary
- Index
Author information
Kate Mahoney is Associate Professor in TESOL at the State University of New York at Fredonia, USA. She has taught bilingual learners in the US and Belize. Her research has focused on the assessment of Emergent Bilinguals. The PUMI framework she presents in this book is beginning to be adopted and studied in courses across the US.
Produtos relacionados
Produtos relacionados
-
EARLY LANGUAGE LEARNING – Complexity and Mixed Methods
R$117,00 -
DEVELOPING INTERCULTURAL PERSPECTIVES ON LANGUAGE USE – Exploring Pragmatics and Culture in Foreign Language Learning
R$89,00 -
TEACHING INTERCULTURAL COMPETENCE ACROSS THE AGE RANGE – From Theory to Practice
R$89,00 -
POSITIVE PSYCHOLOGY IN SLA
R$142,00 -
LEARNING FOREIGN LANGUAGES IN PRIMARY SCHOOL – Research Insights
R$106,00 -
ENGLISH LANGUAGE TEACHING IN SOUTH AMERICA – Policy, Preparation and Practices
R$93,00